Dal__í kolo foto-/v__tro-/nevímco-voltaického __ílenství na obzoru?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Únor 1 07:38:19 CET 2011

On Tue, 1 Feb 2011, Jan Waclawek wrote:

> [...]
> je mi jasne, na zaklade coho ste dospeli k tomu druhemu (t.j. k tej
> nerentabilite). Cakal som, ze napisete nieco o ekonomike deuteria a
> tricia a o ocakavanej radioaktivite a o ocakavanych rozmeroch reaktora a
> materialovych poziadavkach, z coho by sa dala zhruba extrapolovat ta
> nakladova stranka, a na druhej strane su ocakavane prijmy, o com sa tiez
> da pekne podebatovat... O tomto vsetkom ja vobec nic neviem, takze som
> bol zvedavy. No nic, takze to bolo len skor take tusenie nez nejake
> konkretnejsie veci, dobre tomu rozumiem?

Pokud budete delat ekonomickou analyzu na zaklade toho kolik stoji voda,
urcite Vam to vyjde bajecne. Pokud budete extrapolovat stavajici data:
vynosy = 0 , naklady = velke, tak uz to tak pekne nevyjde. Nevim jak
by jste to chtel ekonomicky analyzovat kdyz zadna ekon. data nejsou.

A co se tyce meho nazoru o nerentabilite - zatim nezvitezila zadna nova
technologie ktera neprinesla novou kvalitu nebo vyrazne zlevneni.
Vzhledem k soucasnemu stavu jaderne energetiky kdy se to teplo vyrabi
v reaktoru pomerne levne (cena uranu) a zdrazuje to jen komplikovanejsi
technologie nebude mit tohle v dohledne dobe ekonomickou konkurenci.
Zvlast kdyz uz jsou otestovany reaktory na prepracovani vyhoreleho
paliva - to bude cesta na nasledujici desetileti.