Re: Další kolo foto-/větro-/nevímco-voltaického šílenství na obzoru?

gatilo gatilo na centrum.cz
Úterý Únor 1 01:06:01 CET 2011

 1.2.2011, 0:54:45

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Petr Simek napsal:

> Urcite jenze to "dozrani techniky" ma svoje omezeni. Treba zrovna ten
> spalovaci motor - uz je tu 100 let a dalsi vyvoj jde dopredu uz docela
> pomalu. X let slysime blaboly o brzkem superucinnem spalovacim motoru
> co bude pohanet auto za litr na 100km ale kde nic tu nic. Proste v tehle
> oblasti se vyvoj vycerpal - co slo udelat jednoduse bylo udelano a dal
> uz to jde pekne ztuha.

Termodynamika se obejit neda, takze ten spalovaci motor uz tak moc
vylepsit nejde, ale spalovaci motor nerovna se auto.
Pred cca 10 roky mely nektere evropske automobilky v seriove produkci
auta se spotrebou cca polovicni proti mainstremu. Zadne experimentalni
trikolky pro jednoho trpaslika ale normalni male auto s ne prilis
vykonym motorem a spotrebou < 3 lit/100km. Jenze se ta auta na volnem
trhu nechytla, misto toho jsou dnes silnice plne SUV a off-roadu.
Takze vyvoj se nevycerpal, jen nenastala patricna poptavka.