Re: Další kolo foto-/větro-/nevímco-voltaického šílenství na obzoru?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Únor 1 00:06:55 CET 2011

On Mon, 31 Jan 2011, Jan Waclawek wrote:

> S tymto nesuhlasim. Napriklad taky spalovaci motor sa v prirode tak
> nejak nevyskytuje, a vcelku sa ujal. Takych prikladov je na kazdy prst
> nie desat ale desattisic.

Jak to - horlava kapalina nabo plyn je v prirode dost bezna vec. To nikdo
nevymyslel jen to vhodne vyuzil..

> Skor je to tak, ze sa ujali veci, na ktore dozrela technika, bola na ne
> "spolocenska objednavka", a nasiel sa ten konkretny clovek alebo mala
> skupina ludi, co to vdaka nadseniu a sebaobetovaniu dotiahla po funkcny
> prototyp. Velmi hrubo povedane.

Urcite jenze to "dozrani techniky" ma svoje omezeni. Treba zrovna ten
spalovaci motor - uz je tu 100 let a dalsi vyvoj jde dopredu uz docela
pomalu. X let slysime blaboly o brzkem superucinnem spalovacim motoru
co bude pohanet auto za litr na 100km ale kde nic tu nic. Proste v tehle
oblasti se vyvoj vycerpal - co slo udelat jednoduse bylo udelano a dal
uz to jde pekne ztuha.

> Este stale nevidim tu energeticko-ekonomicku suvahu, co ako nepresnu, co
> vylucuje tu rentabilitu, ak by sa to teda laboratorne podarilo.

Ja Vam nepredkladal ekonomickou uvahu ale nazor. Klidne muzete mit nazor
ze termonuklearni reaktory tu budou co nevidet - btw - to uz jsem taky
slysel hodne davno...