modelarske vlaciky - otazka/napad :-)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Prosinec 27 15:59:06 CET 2011

Zdravim,

>  27.12.2011, 15:04:35
>
> Tedy, ja casticovou fyziku moc nastudovanou nemam, ale tak nejak
> tusim, ze protony v sobe zadny dekodet nemaji.

To je pravda. Ale protony take nejezdi po kolejich, ze ano :-). Takze urcita
abstrakce uz tu je a pokud uz jsme pristoupili na ni, muzeme zaroven
abstrahovat vliv urychlovaciho/brzdiciho pole a nahradit jej vyslanim
komandu masince.

> Pokud se ma temi vlacky napodobit LHC, pak by to IMHO melo byt tak, ze
> se koleje rozdeli na mnoho samostatnych useku, a ridici elektronika je
> bude napajet podle toho, jestli se prislusny vlacek opozduje nebo
> predbiha oproti synchronní rychlosti.

Ano, to by byla vernejsi simulace, ale ta elektronika by byla vyrazne
slozitejsi, vetsi, drazsi... Myslim, ze rizeni rychlosti primo v masince
je pro tyto ucely lepsi.

Zdravi Pavel