modelarske vlaciky - otazka/napad :-)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Prosinec 24 19:28:44 CET 2011


1. Též přeji šťastné a veselé.

2. Asi bych použil pro tyto účely vyrobené lokomotivy, s přímým náhonem bez 
převodu a celkově zcela minimalisticky vybavené. Předpokládám, že těm 
originál vláčkovým by dřív shořel motorek, než by rychlost dosáhla hodnot, 
kdy se při kolizi můžou rozprsknout:-) Takže bych to viděl na kus plastu 
vyzlezlý z RepRapu, v něm 2 vibrační motorky do mobilu a nějakej barevnej 
bordel, ať je to těžší a taky aby se mělo co rozprsknout.

Koleje v hlavním prstenci nejlépe rozdělit na opakující se čtveřice úseků, 
kdy první bude urychlovat, druhý nic, třetí brzdit a čtvrtý zas nic. 
Synchronizace se zajistí prostým paralelním spojením úseků stejného čísla.

Nejprve se bude pravidelně přepínat tak, aby se mohlo vždy injektovat mezi 1 
a 2, potom začít zrychlovat a postupně přidávat napětí.

PH


From: "balu na home" <daniel.valuch na orange.fr>
1) stastne a vesele

2) nieco zaujimavejsie... napadla ma jedna divoka myslienka :-)
ako rychlo zhruba prepinaju vyhybky u modelarskych vlacikov?
Napadol ma vyborny projekt na soc-ku alebo nejaku podobnu sutaz v ramci
popularizacie vedy.
Postavit z modelarskeho vlacika model urychlovacov v cerne. Od linacu
kde bude niekto prikladat vlaciky, tie sa postupne rozbehnu, prejdu cez
male okruhy, vacsie az do najvacsieho.
K tomu elektronika samozrejme zabezpeci plnohodnotnu synchronizaciu,
takze ked bude nieco obiehat v najvacsom tak sa najprv zasynchronizuje
dalsia napln a az potom vysle, prehodi vyhybka, prijme a potom prehodi
naspat.
Jedine co si neviem dost dobre predstavit by boli kolizie, ale to sa
doriesi. Na konci molitanom vypolstrovany kos, to bude beam dump :-))
Ja by som do toho normalne isiel :-) 



Další informace o konferenci Hw-list