modelarske vlaciky - otazka/napad :-)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Prosinec 24 13:28:19 CET 2011

Zdravim,

> zdravim osadenstvo,
>
> 1) stastne a vesele

Dekujeme!

> [...]
> Napadol ma vyborny projekt na soc-ku alebo nejaku podobnu sutaz v ramci
> popularizacie vedy.
> Postavit z modelarskeho vlacika model urychlovacov v cerne. Od linacu kde
> bude niekto prikladat vlaciky, tie sa postupne rozbehnu, prejdu cez male
> okruhy, vacsie az do najvacsieho.
> K tomu elektronika samozrejme zabezpeci plnohodnotnu synchronizaciu, takze
> ked bude nieco obiehat v najvacsom tak sa najprv zasynchronizuje dalsia
> napln a az potom vysle, prehodi vyhybka, prijme a potom prehodi naspat.
> Jedine co si neviem dost dobre predstavit by boli kolizie, ale to sa

Prave ty kolize by na tom bylo to nejzajimavejsi, dalo by se primo rici,
ze jde o zkoumani vnitrni stuktury vlacku metodami casticove fyziky :-).
Viz ten kresleny vtip, co tu sel pred cca pred rokem - s mottem ze
jaderni fyzikove nebyvaji dobrymi biology :-).

> Na konci molitanom vypolstrovany kos, to bude beam dump :-))
> Ja by som do toho normalne isiel :-)

Jinak vyhybka je velmi lehka, prehazuje za par ms, coz je vzhledem k
ponekud nizsim rychlostem LTC (Large Train Collider :-) ) dostacujici.

> b.

Zdravi Pavel