modelarske vlaciky - otazka/napad :-)

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Sobota Prosinec 24 12:17:04 CET 2011

zdravim osadenstvo,

1) stastne a vesele

2) nieco zaujimavejsie... napadla ma jedna divoka myslienka :-)
ako rychlo zhruba prepinaju vyhybky u modelarskych vlacikov?
Napadol ma vyborny projekt na soc-ku alebo nejaku podobnu sutaz v ramci
popularizacie vedy.
Postavit z modelarskeho vlacika model urychlovacov v cerne. Od linacu
kde bude niekto prikladat vlaciky, tie sa postupne rozbehnu, prejdu cez
male okruhy, vacsie az do najvacsieho.
K tomu elektronika samozrejme zabezpeci plnohodnotnu synchronizaciu,
takze ked bude nieco obiehat v najvacsom tak sa najprv zasynchronizuje
dalsia napln a az potom vysle, prehodi vyhybka, prijme a potom prehodi
naspat.
Jedine co si neviem dost dobre predstavit by boli kolizie, ale to sa
doriesi. Na konci molitanom vypolstrovany kos, to bude beam dump :-))
Ja by som do toho normalne isiel :-)
b.