Dobijeni baterie na lodi pri zimni odstavce?

JB asrock70 na seznam.cz
Pátek Prosinec 23 18:08:24 CET 2011

To s tim nocnim proudem je kouzelne, bohuzel lod je na prodluzovaku z garaze a tam nemame privedeny ovladaci drat NT.
Teoreticky umim precist datagram pro prepinani tarifu,ale to by chtelo procesor a jak se znam, kdyz to budu takto komplikovat neudelam to nikdy :-) a hlavne hlavni finta tedy nulova spotreba pri VT by stejne nebyla dosazena neb by trafo jelo stejme porad.
Presto diky za na nasmerovani, pouziji hodiny a LM317, jen tech 13,7V mi prjde az zbytecne moc, nestacilo by 13.4V? Respektive urcite stacilo jde jen o to zda to neni lepsi volba?

Jirka

>Resim podobny problem s autem, ktere vetsinu casu stoji a alarm ma spotrebu cca 80mA.
Spolehlive reseni (overeno jiz mnoholetym provozem): kalkulackovy adapter, za nim stabilizator
na 13.7V (stabilizator je nezbytny i pri mekkem zdroji !). Bezi to v dobe platnosti nizkeho
tarifu, tedy 8 hodin denne. Nezapomenout za stabilizator diodu proti zpetnemu vybijeni
pres nabijecku, o ubytek na ni zvednout napeti stabilizatoru.
Baterka je desne spokojena (ma vek neco pres 9 let).

PL