prenos 16 bitovych dat po seriovej linke

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Pátek Prosinec 23 16:12:07 CET 2011

ide o meranie napatia a prudu na vysokom potenciali, ktore musi byt
galvanicky oddelene.
Na meranie prudu katody a zeravenia su pouzite jednoduche DCCT senzory
od LEM-u, napatie klasicke odporove delice. Snima to 16 kanalovy AD
prevodnik AD7490, ktory je zaveseny na CPLD XC2C256. Planoval som pouzit
low cost vlaknove vysielace a prijimace HFBRxxxx, vlakno do 20m,
pravdepodobne to velkoprierezove plastove bude stacit na tuto vzdialenost.
Nechcem to moc komplikovat, jednak nemam vela casu na vyvoj ale hlavne
to musi byt vysoko spolahlive. AD prevodnik bude neustale vysielat data
a prijimac len vyhodnoti ci su pakety kompletne, inak ich zahodi.
Natiahnut tam dve vlakna namiesto jedneho bude v porovnani s tymito
vsetkymi sofistikovanymi metodami asi jednoduchsie. Do CPLD sa to
nezmesti a male FPGA tam davat nechcem lebo to nema pevne napalenu
konfiguraciu. Ak sa z nejakeho dovodu zacne resetovat pocas prevadzky
bude to celkom neprijemne. CPLD je predsa len robustnejsie. Ak sa
spravne naprogramuje tak pripadna chyba sa sama vycisti po prebehnuti
jedneho kompletneho cyklu, takze vypadne max. jeden ramec.
Jedno vlakno bude prenasat hodiny a druhe CS signal s datami. CS na
padajucej hrane hodin a data na nabeznej.
Toto by malo byt pomerne odolne a da sa tam zabalit lubovolny pocet
bitov do jedneho paketu.
Dakujem vsetkym za nazory, je to zaujimave citanie a material na
rozmyslanie. Pojdem ale nakoniec cestou 'keep it simple' :-)
b.