hadanka na piat...eh utorok

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Prosinec 20 20:22:10 CET 2011

Zdravim,

> To asi nebudou obycejne spinace a diody, ze?
>
> (Tipl bych si, ze proste spinac posila po lince nejaky kod
> a zarizeni v diode se podle toho ridi. Pricemz "spinace" v prvnim
> pripade jsou "zkratovany", v druhem nejsou.
> Mimochodem by pro to svedcil fakt, ze v druhem pripade kdyz jsou
> oba spinace v poloze "0", tak diody nesviti, prestoze by mely ;)
>
> P.T.

Ano, tak nejak si to jedine dovedu vysvetlit. Smyckou musi trvale teci proud,
aby "inteligence" spinacu i LED mohla fungovat, a rozsviceni LED je pouze
rozpojeni nejakeho zkratovaciho prvku.
  Jako nejjednodussi mi prijde zavest na smycce jednoduchy "protokol"
pracujici na principu casoveho ramce. Nejake zarizeni (napr. ten "odpor")
bude generovat kratke synchronizacni pulsy a superponovat je na smyckovy
proud v urcite periode. Kazdy "spinac" bude obsahovat logiku, ktera bude
vysilat (v "zapnutem" stavu spinace) po synchronizacnich pulsech pulsy
aktivacni (napr. s mirne odlisnou delkou, kvuli odliseni od synchronizace),
u kazdeho "spinace" s jinym zpozdenim oproti synchronizacnim. U LED bude
prijimaci logika, ktera bude reagovat na aktivacni pulsy jen tehdy, maji-li
spravne zpozdeni proti synchronizacnim, a pokud je zdetekuje, na pevne danou
dobu (kratsi nez odstup mezi aktivacnimi pulsy) odzkratuje LED. Diky tomu
bude v obvodu v realnem case "odzkratovana" vzdy jen jedina LED a tedy se
nebudou jejich jasy navzajem ovlivnovat.
  Domnivam se, ze takto vyrobena zarizeni by mohla pracovat uplne stejne
v seriovem i paralelnim zapojeni, ty pulsy se tam nasuperponuji tak jako tak,
lisit se muze hodnota odporu tak, aby proudy jednotlivymi prvky byly v obou
pripadech obdobne.
  Tyto funkce by se bezesporu vesly i do toho nejmensiho, nejjednodussiho
PICe. Ovsem otazka je - je mozne neco podobneho doma zhotovit ? Zejmena
obvody u diod jsou opravdu male, nejsou prakticky videt - dalo by se tohle
udelat ? Pouzit chipy bez pouzder, takove ty, co se zalevaji asfaltem, ale
jak je nakontaktovat ? V tom uz bohuzel zkusenosti nemam.
  Zdravi Pavel