Re: Trubkový výměník

gatilo gatilo na centrum.cz
Pondělí Prosinec 19 09:22:23 CET 2011

 19.12.2011, 9:10:47

Sveho casu jsem sice z pocitani trubkoveho vymeniku uspesne obdrzel
zapocet, ale dneska uz bych si to netroufnul. Preci jen, mnozstvi
bulharskych konstant je docela velike a odhadnou je bez jiste praxe
moc nejde.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

Martin Záruba napsal:

> [...]
> vycistit) ktery by vyuzival zbytkove teplo ze suseni pilin pro lis
> na pelety. Vymenikem bude probihat voda do radiatoru. Ze susicky
> vystupuje cca 2m3 vzduchu/s. Vzduch ma vlkost okolo 12% a teplotu 70
> stupnu. Je v nem ale prach, ktery se nestihne oddelit v cyklonu.
> Zbytkove teplo je cca 80 kW a ja potrebuji predat do vymeniku okolo
> 15 kW. Teplota vody by mela byt cca 50 stupnu.
> Predstavoval jsem si, ze by se z mekke medene trubky navinula
> civka, kde jednotlive zavity by byly oddeleny kouskami trubek
> stejneho prumeru (cca 15 mm) a take vrstvy by byly takto oddeleny,
Spiralovy vymenik se uziva IMHO pouze pro pripad kapalina/kapalina
Pro vzduch/voda to byva, v pripade trubkoveho vymeniku spise mnoho
paralelnich trubek (klasicke radiatory, chladic v aute). A to vase
oddeleni kousky trubek stejneho prumeru (asi i stejneho materialu)
bych nazval tepelny zkrat.