Trubkový výměník

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Prosinec 19 07:22:11 CET 2011

On Mon, 19 Dec 2011, Martin Záruba wrote:

> [...]
> vycistit) ktery by vyuzival zbytkove teplo ze suseni pilin pro lis na
> pelety. Vymenikem bude probihat voda do radiatoru. Ze susicky vystupuje
> cca 2m3 vzduchu/s. Vzduch ma vlkost okolo 12% a teplotu 70 stupnu. Je v
> nem ale prach, ktery se nestihne oddelit v cyklonu. Zbytkove teplo je
> cca 80 kW a ja potrebuji predat do vymeniku okolo 15 kW. Teplota vody by
> mela byt cca 50 stupnu. Predstavoval jsem si, ze by se z mekke medene
> trubky navinula civka, kde jednotlive zavity by byly oddeleny kouskami
> trubek stejneho prumeru (cca 15 mm) a take vrstvy by byly takto

Jestli je v tom nejaky svincik tak tohle nebude dobry princip protoze to
nepujde vycistit. Chtelo by to spis ploche lamely v kterych bude voda
a z jedne strany oteviratelny aby se z tech lamel dal kartacem seskrabnout
svincik.

> oddeleny, aby mezi nimi mohl proudit vzduch. Jak ale by musel byt
> vymenik velky, tedy kolik metru trubky by bylo treba, aby vymenik byl
> schopen tech 15 kW predat?

Zjistite si merny tepelny odpor zvoleneho materialu, pak si to vynasobite
tloustkou a tim vyjde tepelny odpor metru ctverecniho. No a ten Vam da
vykon ve watech ktery projde metrem ctverecnim na stupen rozdilu.
Podle rozdilu teplot ktery akceptujete a potrebneho vykonu vam vyjde
plocha a tu pak vynasobite nejakou bulharskou konstatnou prave na to
zaspineni lamel.

Zakladem je protibezne proudeni aby nejteplejsi vstupni vzduch ohrival
nejteplejsi vystupujici vodu. Jinak bude treba uvazovat i ten pokles
rozdilu teplot a navysit plochu.