Predloha pro negativni rezist

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Středa Prosinec 14 14:10:48 CET 2011

A co tisk inkoustovkou? Mam kopuletou HP DJ 5650. Pouzivam folie (pro tisk inkoustovkou) od PZ a problemu s kontrastem jsem usetren. Mozna jsou trochu drazsi nez ty do laseru, ale jedna A4 vystaci na nekolik motivu tak o cenu zas az tak nejde. Navic nejsou namahany teplem zapekacich valcu (a kdo vim cim jeste v laserove tiskarne) takze ji muzu nechat protahnout inkoustovkou nekolikrat s jiz natistenyma motivama tudiz ji nemusim ruzne strihat atd.

MG
Odesílatel: hw-list-bounces na list.hw.cz [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele Jirka [zaloha na volny.cz]
Odesláno: 14. prosince 2011 11:57
Komu: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: Predloha pro negativni rezist

Takže se vyjádřím ještě jednou, heslovitě a věcně:

1) fix je pakárna. Zkoušel jsem. Nejsem nešikovný, naopak. Nezlobte se
na mě, ale vytírat motiv hadříkem a sledovat, na které hraně (okolí)
spoje ještě trochu zůstává a kde jsem ho zase naopak setřel i z
toneru....ne, děkuji. Příliš mi to připomíná ruční kreslení motivu, se
kterým jsem kdysi začínal. Kromě toho výsledek ani při velké snaze není
srovnatelný s "nafetováním" (týká se zejména zacelení malých "otvorů" -
myslím vad - v potištěné ploše, což se vyskytuje téměř vždy).

2) aceton je řešení. Samočinné, bez jakékoliv potřeby ručních korekcí,
značně nekritické, co se týče např. času "nafetování". Na můj toner (LJ
6L orig., v poslední době spíš dosypávaný z flašky, tisk je stále
perfektní a vyjde velmi levně) funguje dokonale.

"Vyblitý" motiv po tisku (zejména na fólii - pauzák je lepší) se změní v
jednolité, zcela neprůsvitné pokrytí typu exponovaná emulze na čb filmu.
Připouštím i jiná rozpouštědla, ale třeba C6000 nefunguje tak dobře,
toluen jsem nezkoušel. Aceton můžete kromě toho i trochu dýchat bez
rizika, že se stanete smažkou nebo si zničíte zdraví.

Chápu, že na některé tonery nemusí fungovat žádné rozpouštědlo
(nezabýval jsem se analýzou, ale dokážu si představit "spékací"
složku/pojivo v toneru třeba na bázi PE nebo PP, to je prakticky
nerozpustné).

V takovém případě bych si URYCHLENĚ pořídil normální, tedy starší a
konstrukčně ještě poctivou tiskárnu s možností dosypávání toneru. Ta mj.
nemá na kazetě šmírovací chip, který eviduje počet stránek a nutí pak k
nákupu nové kazety, nebo přinejmenším něčeho, co někdo musel vymyslet na
"oblafnutí" tohoto humusu. Taková tiskárna se dnes dá sehnat za řádově
stovky Kč a zpravidla vydrží ještě opravdu dlouho. Nechci propagovat HP,
ale je fakt, že zkušenosti s těmito tiskárnami jsou asi nejlepší
(samozřejmě nikoliv se všemi modely).

Jestli se dle výše uvedeného zařídíte, nebo ne, je Vaše věc. Každopádně
jsem Vám předal své poznatky.

---
Jirka