virniky
HW CNCnet.info
hwnews na cncnet.info
Úterý Prosinec 13 17:57:04 CET 2011
jo tohle jsem mel presne na mysli:
První a nejčastější příčinou všech katastrof vírníků je letový případ,
nazývaný „zero-g“, „bunt-over“, nebo „power pushover“. Do záporných
násobků se za letu lze dostat nejen chybnou technikou pilotáže (např.
PIO – pilotem vybuzené divergentní oscilace), ale i nezaviněně např. v
turbulentním počasí.
Odlehčením rotoru se zbrzdí jeho otáčky, precesní pohyb způsobí
destrukci řízení, vírník udělá obrácený půlpřemet, rotorové listy se
střetnou s ocasními plochami. Situace, kterou ještě nikdo nepřežil.
S pozdravem
Radek Vicek
Dne 13.12.2011 17:48, gatilo napsal(a):
> 13.12.2011, 17:44:43
>
> Mam par kamaradu, co se motaji kolem litani, rogala klasicka i
> motorova, vetrone, ultralighty. Nejaky ero snad i postavili.
> Tak do toho asi trochu vidi. A ti mi tvrdili, ze hlavni vyhodou
> virniku je snadnost ovladani, stabilita a bezpecnost.
>
> S pozdravem Pavel
> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
Další informace o konferenci Hw-list