Wagner - Konec roku ve Fukusime

Jozef Racek Jozef_RACEK na tempest.sk
Úterý Prosinec 13 09:43:29 CET 2011

Vlnu tsunami vyvola iba zemetrasenie, pri ktorom dojde k vertikalnemu
posunu litosferickych dosiek.

Mozete mat zemetrasenie s magnitudom 10 a ziadnu vlnu tsunami,
v pripade, ze dojde k horizontalnemu posuvu.

Viem, ze magnitudo je v logaritmickej mierke voci uvolnenej energii, s
tymto vedomim, som napisal magnitudo 10, co je znacne nepredstavitelna
energia.

Pozor - neplist amplitudu zemetrasenia s magnitudom.

Napr. zemetrasenie, ktore znicili oblast Thajska, Malajzie, Singapuru a
na druhej strane Srilanku pred par rokmi z hladiska zmien na zemeguli
vyrobilo trhlinu, ktora mala dlzku okolo 1600 km a priemerny vyskovy
posuv bol 2m. V niektorych miestach dosahovala vlna dokazatelnu vysku az
35 metrov...

V Japonsku som to uplne nesledoval zo seizmickeho a geologickeho
hladiska, ale podla odhadov vznikla trhlina (vzajomny posun dosiek) s
dlzkou okolo 700 km ( vertikalny posuv si nepamatam, ale radovo v metroch )

A teraz projektanti... Aku realnu stavbu dokazete dimenzovat na taketo
uvolnenie energie ???

Dodo