Kde sehnat laminovaci fotorezist + vyroba DPS

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Prosinec 5 17:26:49 CET 2011

Původní zpráva ze dne 5.12.2011 od gatilo:

> Fakt je. Ale pozor, Uhlicitan sodny existuje ve dvou formach,
> bezvody a krystalicky, kdy krystaly obsahuji take vodu. Trochu
> problem je, ze ta soda na prani je obvykle blize nedefinovana smes
> obojiho, takze je docela problem vyrobit roztok o pozadovane
> koncentraci. Pak je potreba to but nechat prekrystalizovat, nebo
> vysusit pri zvysene teplote.

Ta soda, kterou koupíš v obchodě, je dekahydrát. 1% roztok uhličitanu
sodného získáš, když namícháš 37g dekahydrátu sody do 1 litru vody.
Voda by měla mít při míchání 50°C, při vyvolávání je doporučeno
alespoň 30°C. Nicméně to funguje i při pokojové teplotě. Jinak já si
dělám malinko koncentrovanější, osvědčil se mi roztok 45g dekahydrátu
na litr vody.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601