Pajeni kontaktnim pretavenim a hnednuti cuprextitu

Sobota Prosinec 3 00:20:44 CET 2011

Jo, dělám to tak a bez problémů. Mám 5mm tlustou Al desku aby to teplo
dobře rozvedla, z boku navrtaná díra a do ní vražený termočlánkový
teploměr. Ohřívám vařičem. Deska je o kus větší než tišťáky na ní takže
se nad ní nejspíš vytvoří vrstva horkého vzduchu. Když se tišťák kroutí
a třeba o 1mm odstává, zapájí se taky, jen to místo půl minuty trvá
třeba minutu. Když se kroutí víc, nebo tam jsou velké součástky které se
dlouho prohřívají, fouknu na to z vrchu horkovzduchem. U desek se
zelenou maskou jsem ještě hnědnutí cuprextitu neviděl. Třeba je maska
odolnější a zabrání přistupu vzduchu ke cuprextitu? Nevím. Desky bez
masky mi při téhle teplotě taky nehnědnou, pokud je tam nenechám dlouho.
Při prvních pokusech, ještě bez teploměru, se mi připalovaly pořádně.
Samosřejmě jde to ohřát třeba jen na 150 st. a z vrchu pojezdit
horkovzduchem, možná je to pro ten tišťák šetrnější.

Myslím že dokonalé by bylo, přiklopit tišťák průhledným deklem. Zatím
jsem to nezkoušel, nemám vhodný dekl.
1. víc ba se pod ním držel horký vzduch
2. držely by se tam redukční výpary z pasty - měď na desce bez masky by
netmavla.

Anděl