Pajeni kontaktnim pretavenim a hnednuti cuprextitu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Prosinec 2 20:45:16 CET 2011

Mel jsem pocit, ze se tato metoda v DIY praxi pouziva docela dost.
Ale mozna se pletu.
Vyhoda se mi zda, ze na rozdil od horkovzduchu tady neni nic, co
by se snazilo soucastky "odfouknout" z jejich pozice. No a samozrejme
ze je to rychla metoda.

Tim pomalym zahrivanim jsem myslel zhruba podobny tepelny profil,
jaky se doporucen pro pretaveni v peci.

Teplota te podlozky byla max. 210 C (mereni mam prave na te podlozce),
snazil jsem se to zhavit co nejmin.

PL

******************************

From: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, December 02, 2011 8:30 PM
Subject: Re: Pajeni kontaktnim pretavenim a hnednuti cuprextitu

Tedy já pájím zásadně ručně, ale o pájení ohřevem pájky stykem s horkým
povrchem přes laminát jsem ještě neslyšel...

Teplota toho tělesa logicky musí být výrazně výš než je teplota tavení
pájky (špatná tepelná vodivost laminátu a tepelné ztráty na neohřívané
straně), takže se vůbec nedivím hnědnutí. A k tomu ten dlouhý ohřev
(pomalé zahřívání)...

---
Jirka