OT: Vysavace, ked to pojde takymto tempom ...

ferman na centrum.cz ferman na centrum.cz
Středa Srpen 31 15:18:08 CEST 2011

Co na to rici snad trocha cisel.
Jako referencni zimni pneumatika se zpravidla pouziva Continental WinterContact TS830, jeji vykon v dane discipline predstavuje 100%
bude me vuci ni porovnavat dve gumy zimni Barum Polaris 2 a letni vyberu zcela zamerne nejaky smejd tedy Korejsky Hankook Optimo
testovaci podminky teplota 0C, mokro = 6mm souvisla vrstva vody o teplote 0C, sin rovna se 20mm souvislka ujezdena vrstva snehu
Brzdeni na namokrem asfaltu, autem s ABS: Continental jak jsme rekli 100%, Barum 90%, tedy je o 10% horsi nez Continental a Hancook 112.45%, tedy je o 12% lespi nez Continental
drzeni stopy na mokrem asfaltu, Barum 94,8%, Hancook 93.5%,
Soucasti mezinarodnich srovnavacich testu je 5 disciplin na mokrem asfaltu, celkove na mokru pri 0C vychazi Continenetal 100%, Barum Polaris  92.6% a Hancook 99.4%
Testy na suchem asfaltu pri 0C
Continenetal 100%, Barum. 99.3%, Hancook 105.9%
Az doposud jednoznacne vede letni guma
Posledi disciplina chovani na snehu , hodnoti se brzdeni autem na snehu s ABS, zrychelni na snehu a jako nejdulezitejsi vedeni.
Continental opet 100%, Barum Polaris 95.3%, Hancook 41.3%
Ano na souvisle vrstve snehu je lepsi zimni guma! Problem je, ze v zime 2008/2009 byla souvisla vrstva snehu na silnicich Praha a okoli celych 9 dni !!!!!
Je pravda, ze techto 9 dni jste na Barumce zastavili ze 100km/h na draze 52m a na letni na draze 115m, ale cely zbytek zimy jste ve stejne discipline zastavili s letni na 46m a s zimni Barumkou na 58.4m.
Pokud pojedu s letni gumou na souvisle vrstve snehu dam si tech 9 dni bacha a pojedu pomaleji, ale ti s zimnimi pojedou na suchem asfaltu jak kravy vsak maji zimni gumy a je pekne slunecno :-)
Sam ne nekterych autech zimni gumy mam na jinych ne, nevidim jediny duvod proc by mi do toho mel kecat stat s kalendarem v ruce, kdyz krome 9dni naopak snizuje bezpecnost meho auta.

Ferman