paralelni chod diod

Čtvrtek Srpen 25 11:55:45 CEST 2011

Dobrý den,
potřebuji rychlou diodu 200V 200A a protože ten proud mi přijde už dost
šílený a výběr vhodných diod skoro žádný, uvažuji použít paralelně 10
diod BYV42-200. Konstrukci s dvěma Cu šínama připájenýma ns tišťák a s
10 pouzdry TO220 mám zvládnutou včetně hotové vrtací šablony na chladič.
Otázka je - musím u diod používat sériové odpory pro rovnoměrné
rozdělení proudu i když budou na společném chladiči? Pokud ano, jaký
úbytek by tam měl být?
Dioda má rozdíl úbytku při 25 a 150 st.C 0,2V. Kdybych počítal že tam
bude z nějakých důvodů rozdíl 20W, tedy cca 30 st.C, bude to 40mV a
poměr proudů cca 1:1,5.Takový rozdíl mi přijde jako nereálný a nějaké
rozdíly do 20% mi vzhledem k předimenzování nevadí. Kdybych tam nechal
pro klidné svědomí na přívodech na 70um tišťáku 3 cm s šířkou 5mm (diody
jsou dvojité, takže 15A na jednu diodu), bude tam 1,5 mOhm a cca 20mV.
Mohlo by to stačit? Řešil někdo něco podobného?

Anděl