Vyber laminatoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 23 13:47:09 CEST 2011

Nedavno tu sla debata o metode toner-transfer pro vyrobu tistaku.
Vzdycky jsem to povazoval za neco na spodni hranici pouzitelnosti.
Ale kdyz pan Zahradnik napsal, ze ma technologie na vsechno mozne
a stejne toner-transfer pouziva, tak jsem si rekl, ze na tom musi neco byt.
A byl jsem velmi mile prekvapeny. Na lepicich papirech to ma velmi
dobre a vyrovnane vysledky. Daji se tak slusne delat spoje 0.3 mm,
pruchod pod 0805 a dokonce i pruchod mezi nohama pouzdra
SO s rozteci 1.27 mm.
Takze diky za jeho inspirativni prispevek.

Ale chtelo by to asi laminator. Jde to delat zahlickou, doufam ale, ze
s laminatorem to bude jeste lepsi.

Urcite by to chtelo nejaky s rizenim teploty, at uz tak vybaveny od
vyrobce, nebo snadno upravitelny.
Pro laminovani dry-resist folie to chce 110 stupnu, pro bezne laminovani
se myslim pouziva 130 stupnu, pro toner-transfer to chce 150.
Takze by to zrejme melo umet rozsah idealne 100-160 stupnu. A hlavne
by to tu teplotu melo v praxi skutecne udrzet a taky dokazat predat tistaku,
coz pri neprimem ohrevu (coz jsou myslim snad vsechny ty lacine laminatory)
je mozna problem. Nebo ne ?

Dalsi problem bude v tloustce materialu, vetsinou vyrobci pisou omezeni
na dost tenke materialy. A slysel jsem, ze u nekterych laminatoru po zasunuti
tlustsiho materialu se valce ohnou a udelaji "soudek", tj. je to pritlacene
jen na okrajich a uprostred desky je valec nad materialem.
Treba ten od Conrada http://new.e-conrad.cz/laminator-olympia-a-2040-a4.k776786
by se mi libil, ale pisou tam max. tloustku 0.6 mm.
A protoze jsem nikdy zadny laminator nemel, tak netusim, jak snadno
nebo obtizne se to da upravit na tlustsi material. Navic tech 300W
asi neni nic moc.

Taky nevim, jak velky prakticky vyznam maji 2 nebo 4 vyhrivaci valce
(jestli 2 pruchody 2-valcovym daji stejny vysledek jako jeden pruchod
4-valcem), pripadne jaky prikon by to minimalne melo mit, prece jen
ten kus medi odvede asi dost tepla.

Poradite nekdo nejaky vhodny model, pokud mozno ve snesitelne
cenove relaci (max. jednotky tisic) ?

Diky.
Petr