OT Paliva Re: Naftova elektrocentrala Asist

Milan B. milan na bastl.sk
Úterý Srpen 23 08:41:40 CEST 2011

On 23.8.2011 2:24, Rollfree wrote:
> A nezustane vetsina toho oleje na rezu, pripadne pilinach ?
> Takze 1/3-1/2 odjede do drevozpracujiciho zavodu na uriznutem
> kmenu, podobna cast zustane nasaknuta v parezu, kteremu to uz
> zrejme neublizi. Skoro cely zbytek bude nasaknuty v pilinach.
Zabudli ste na cast oleja, ktora odfrkne zo spicky pily do vzduchu - a
nie je ho malo. Prevazna cast ostane v pilinach, ktore ostanu v lese.
Okrem toho, olejom sa maze drazka, v ktorej sa pohybuje retaz, nie
priamo samotny rez alebo cast clanku, ktora z dreva ubera, takze na
samotny rez sa dostava oleja minimum.

Prevazna cast oleja ostane v lese

> Diky porezani stromu bude na danem miste pravdepodobne dostatek
> slunce, takze degradace zbyleho oleje bude docela rychla.
Motorove oleje su IMHO pomerne odolne a nerozkladaju sa prilis rychlo.
Mineralne oleje urcene na stratove mazanie su na tom mozno lepsie. Ale
motorove oleje vydrzia pomerne dlho. Dost dlho, aby sa dostali pri
najblizsom dazdi z povrchu do zeme a dalej do spodnych vod.
> Nejak nemam pocit, ze by po praci drevorubcu zustavaly olejove
> skvrny siroko daleko.
Rubanisko po burke, kde olejove skvrny na kaluziach hraju vsetkymi
farbami duhy vyvolava ine pocity (aj ked cast oleja pochadza asi z
lesnych traktorov)
> PL
<nebrat osobne, generalizujuca vlozka>

Je uzasne, kolko energie vedia ludia vlozit do obhajoby toho, aby sa
mohli chovat ako prasata. Podobna diskuzia prebehla teraz na mcu.cz -
tam zase niektori brania svoje pravo vylievat medene soli do zeme.

Pomaly kazdy je velky globalny ekolog - FVE su neekologicke (bo na
vyrobu sa spotrebuje viac energie ako vyrobia), usporne ziarovky su
neekologicke (bo obsahuju tazke kovy), svietenie cez den je neekologicke
a podobne. Ale akonahle sa ma chovat trochu ekologicky vo svojom okoli,
tak pisti ako by mu gule vo zveraku pucili.

Ak nejaky blbec niekde vyleje 1000 litrov oleja, tak vsetci pohorsene
hikaju, dostane milion pokuty alebo ho zavru. Ale ak 1000 blbcov vyleje
po litri oleja, tak o nic nejde, to je malo, to predsa nemoze ublizit ...

Casty argument je, ze vsak priroda si s tym poradi, odbura to, vsak nasi
dedovia to v minulosti bezne robili a nic sa nestalo .... Tito v case
zamrznuti jedinci si neuvedomuju, ze doba sa meni. Kolko ludi malo auto
pred 40-50 rokmi? Ked vtedy kazdy druhy vylial olej do skarpy, tak to
priroda zvladla. Keby sa to tak robilo dnes, tak sa brodime po clenky v
oleji a cakame na dazd, aby sme sa napili... Podobne kolko ludi malo
motorovu pilu alebo motorovu kosacku pred 20 rokmi a kolko dnes?
Mnozstvo produkovaneho odpadu a ekologicka zataz sa nasobne zvysili a co
priroda zvladla pred par desiatkami rokov, dnes uz nezvladne a preto je
treba zmenit chovanie.

Chovat sa primerane ekologicky stoji velmi malo alebo nic. A len z
nejakej lenivosti alebo primitivnej revolty "chcu, aby som to robil tak
just nebudem",  jesitnosti "ak sa budem chovat slusne, budem vyzerat ako
slaboch" alebo strachu "ak budem dodrziavat pravidla, tak sa mi viac
nepostavi" to mnohi nie su ochotni urobit.

</nebrat osobne, generalizujuca vlozka>

-m-