Naftova elektrocentrala Asist
pyjan
pyjan na tiscali.cz
Pondělí Srpen 22 22:16:28 CEST 2011
Problém je v tom, že u nás se stále vyrábí benzín krakováním (dříve z
uhlí, nyní z těžkých ropných frakcí - mazut) - technologii zavedenou za
WW2, který časem vodnatí. Voda v benzínu je problém, který ničí tyto
motory. Pouze nejkvalitnější benzíny jsou vyrobené z ropy - odpad při
destilaci. Nejdůležitější frakcí jsou motorová nafta a letecký petrolej.
mcmlxxx na hantec.cz napsal(a):
> Samozřejmě 14 dní starý benzin nevadí pokud byl skladovaný tak jak má
> být skladovaný. To může být skladovaný i déle.Benzinka má určitě
> nádrže které odpovídají normě aby neklesala kvalita paliva. Ale nikdy
> nevíte jestli v té nádrži opravdu neleží třeba už 3 měsíce což je
> nějaká doba skladovatelnosti. Takže proto asi prodavač radí, tankujte
> vždy čerstvej, je to jistota. Já k tomu ještě říkám - a schovejte si
> účtenku protože až se něco zadře a servis řekne že je to palivem, tak
> s tou účtenkou a fakturou za opravu jedu na tu benzinku.
>
> Celý problém v zadírání různých křoviňáků a pil je v tom, že benzin
> obsahuje nějaká aditiva a že rozkládá rychle oleje. Proto je taky
> nejvíc zařených motorů zjara. Nářadí leží , benzin rozkládá olej, pak
> se nastartuje a je to. Já si u motorů které přes zimu nepracují
> spálím všechno palivo, vyšroubuju svíčku a do válce vstříknu trochu
> oleje a protočím, pak tam vrátím svíčku a jsem připraven na jaro.
> Zaprvé s prázdnou nádrží nemůžu nastartovat na starou směs a zadruhé
> vím že se píst někde nepřilepí.
> Další věc je, do jakého motoru takovou směs nalejete. Nejde srovnávat
> motor z trabanta nebo z fechtla, u obojích je litinovej válec a
> hlavně jsou ty motory zaběhaný, nebo vyklechtaný a pracují na mnohem
> bohatší směs než dnešní vysokobrátkové dvoutakty. A vyklechtanej
> motor se mnohem hůř zadírá , než motor kde je válec opatřen
> nikasilovým nástřikem a je opravdu hodně natěsno. Až bude takový
> motor patřičně vyklechtaný :) tak ho taky tak snadno nezadřete.
> Ještě se vrátím k těm olejům a benzinům, pro oleje hledejte
> výkonostní třídy API, pro benzin aditiva. Třeba tady jsou zajímavé
> informace.
> http://www.petroleum.cz/slovnik.aspx
> On ten benzin je vlastně takový mix všeho možného , co není zrovna
> moc stabilní.
>
> Prostě benzin smíchanej s olejem pro 2T se má vypotřebovat, nemíchat
> do zásoby . Jinak nové motory zdařete.
> b.
>
>
> On Mon, 22 Aug 2011 15:34:01 +0200, RV <vicek.radek na cpost.cz> wrote:
>
>> Hmm koukam ze masaz nastupuje. A ptal jste se ho proc?
>>
>> Takze to bych pak chtel od pumpy potvrzeni jak starej ten benzin je
>> od vyroby v rafinerii - protoze pak se muze stat, ze si koupite uz
>> na pumpe proslej benzin - to ten tank na kazde benzince otoci
>> kazdych 14 dnu? A take jak je zaruceno, ze v tom tanku nezbyl
>> nejakej starsi 14 dnu.
>>
>> Za chvili si budem jezdit pro benzin jak pro salam - spotrebujte do
>> tri dnu a uchovejte v chladu.
>>
>> Radek Vicek
>>
>> Dne 22.8.2011 15:26, Jiří Němeček napsal(a):
>>
>>> Já mám křoviňák 4T Hondu a prodavač mě taky upozorňoval, že bych neměl
>>> používat benzín starší snad 14 dnů. Nicméně kanystr mám asi dva
>>> měsíce a
>>> nepozoruju žádnou změnu (popravdě se mi zdá, že se zvyšuje výkon
>>> motoru,
>>> ale to je možná tím, že se teprve zabíhá, nebo že jsem se konečně
>>> naučil
>>> sekat :-)).
>>>
>>> JN
>>
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
Další informace o konferenci Hw-list