Existuje menic techto parametru?

ferman na centrum.cz ferman na centrum.cz
Sobota Srpen 20 03:34:53 CEST 2011

Ja myslim, ze ne!
Definice transformatoru je :
netocivy stroj, ktery umoznuje prenaset elektrickou energii z jednoho obvodu do jineho pomocí vzajemne elektromagneticke indukce.
V pripade SEPIC civek at jiz dvou samostatnych nebo dvou na jednom jadru k zadnemu prenosu eletricke energie pomoci vzajemen magneticke indukce nedochazi.
Pokud je Q v SEPIC sepnuty tece jednou civkou proud ze zdroje a druhou proud z C mezi civkami, po rozepnuti Q se energie z obou civek preleva pres diodu do C na vystupu SEPIC zdroje. Jelikoz se vzajemnou magnetickou indukci mezi civkami energie neprenasi nejde o transformator a to i kdyz fyzicky osadime odelovaci trafo :-)

Je pravdou, ze dvojtou civku na kterou tu byl odkaz lze bez problemu pouzit jako trafo 1:1, na druhou stranu obecne trafo 1:1 o kterem nic dalsiho nevime muze byt problem pouzit v obvodu SEPIC. Proc?

Ferman