RE: [OT] Zákony trhu (Cena snimacu do fotaku)

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pátek Srpen 19 13:10:16 CEST 2011

Oni jsou tuzkovky a tuzkovky. Na posledni dovolene jsem mel s sebou jako
dalsi fotak i Finepix HS10, abych si pohral s jeho specialnimi funkcemi
(mrknete na http://www.youtube.com/watch?v=5jsqDd0yUqM). Ale k veci, pouzil
jsem aku Sanyo Eneloop (4x AA 2 Ah). Nafotil jsem behem jednoho tydne neco
pres 1500 fotek a asi 30 minut HD videa - na jedno nabiti (v Panasonicu jsem
nafotil o par stovek fotek vic a nabijel jsem 3x). Z hlediska pouziti jsem
se pri foceni rad vracel ke starsimu Panasonicu, protoze mi vice sedne do
ruky. BTW na HS10 je asi nejkrasnejsi rucni rizeni zoomu a automaticky
hledacek.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Friday, August 19, 2011 12:50 PM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Zákony trhu (Cena snimacu do fotaku)

Je to pravda, ta univerzalnost u tuzkovek je, ale abych byl uprimny, spis mi
nevyhovuje. Jsem zalozenim bordelar, takze at koupim jakekoli mnozstvi
tuzkovek, za rok jich mam polovinu (aniz bych tusil, kam jsem pouzil tu
druhou) a jsou v ruznem stadiu rozkladu, takze sparovat z nich ctyrpack
treba pro blesk je prace pro vraha i s chytrou nabijeckou :)

Nekde jsem kdysi videl srovnani fotaku (tedy "mydlovych krabicek"), kde
hlavni rozdil byl v tom, ze jeden model pouzival tuzkovky, druhy Li-poly
(tusim, ze to byly nejake dva modely od Fuji, ale ruku do ohne bych za to
nedal). Vysledek byl ten, ze i slusne NiMH tuzkace vydrzely zhruba tretinu
oproti Lixx s papirove polovicni kapacitou (kapacita neni vsechno, zvlast u
fotaku je rozhodujici spis vnitrni odpor). Stejne se chova treba DSLR Canon,
kdyz pouziju do gripu jako nahradni zdroj klec na osm tuzkovek - je to
nouzovka na jednu, dve stovky zaberu, s jednou originalni Lixx o polovicni
kapacite udelam pres 700 zaberu.

Pavel Kutina