Re: [OT] Zákony trhu (Cena snimacu do fotaku)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Srpen 19 12:29:45 CEST 2011

Tata si nedavno koupil novy fotak (Olympus VR-310, celkem pouzitelna
masinka, i kdyz bych tedy nejake vyhrady mel, ale za ty penize...) a prave
resil problem se zalozni baterii (ona ta originalni  vydrzi dost, ale ciste
jen pro jistotu). No a hledal, hledal, original Olympus nasel v rozmezi
1400-1500Kc, coz je u fotaku za cca 3300 docela zajimave. No a pak nasel
nejake noname v rozmezi 149Kc az cca 600Kc Nepredpokladam, ze by se od
originalu lisily v necem jinem, nez v logu vyrobce.

Takze stejnou cestou bych postupoval i u te kamery.

Mimochodem - u mych zrcadlovek (Canony desitkove rady) jsem kdysi take
koukal po originalni baterii, ktera stala take asi 1500Kc (v dobe, kdy mne
to me prvni telo - 10D - stalo cca 46.000Kc), cena se mi vzhkedem k cene
fotaku nezdala neprimerena. Ale pak se objevila Hama asi za 900Kc, pak dalsi
a dalsi a levneji a levneji. No a v soucasne dobe mam tech baterek ja sedm,
skoromanzelka dalsi ctyri a jednak fungujou jeste porad ty prvni originalni,
tak i vsechny dalsi s tim, ze nejlevnejsi byla asi za 250Kc. Kupodivu
nejnizsi vydrz maji nase fotaky s originalama (nejmladsi ma mene nez dva
roky, nejstarsi asi sest let), ty noname je -az na jednu vyjimku, kdy jsem
do dna vybitou baterku omylem asi na pul roku nekam zalozil- bez problemu
prekonavaji.

Nejak nevim, co si o tom myslet - tedy vysledek je ten, ze originalka mi
domu smi uz jen v novem fotaku :)

Pavel Kutina