[OT] Zákony trhu (Cena snimacu do fotaku)

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Pátek Srpen 19 01:45:15 CEST 2011

Vždycky jsem chtěl telefon na telefonování a sms a ostatní mě nezajímalo.
Dát za telefon víc než dva tisíce? Pche (5 let zpátky, kdy jsem měnil telefon,
samozřejmě až se původní rozpadl)

Loni jsem si ale jakožto správný linuxový fanatik (ano jsem, ale prosím bez
flame) jsem si pořídil Nokia N900, je to velká těžká věc, a za necelých deset
tisíc.
Ale ...
Jsem s tím tak spokojen že kdyby spokojenost nadnášela nemusel bych používat
výtah.

V autě si pustím muziku i bez kabelu, protože má FM vysílač, ano přes kabel to
hraje lépe.
Na horách v penziónu si pustím film na tv s kompozitním vstupem.
Audiokvalita přes kossy, ale i přes přibelené pecky vynikající.
Plnohodnotný prohlížeč webu, převážně přes wi-fi, ale i přes gprs/umts.
Jemný rastr displaye.
Jako perličku (nepraktickou) dodám, že mi tam chodí plné openoffice,
kompilátor GCC, octave (něco jako matlab, bez gui), gnuplot a vůbec spousta
užitečných programů které v telefonu jsou jen pro legraci.

Perfektní ssh/vnc terminál pro připojení přes openvpn domů i do práce patří k
těm užitečným.

Vestavěná flash 32GB a ještě jedna 32GB microSD karta.
Hardwarová qwert(z/y) klávesnice.
Foťák s dostatkem světla fotí na mejdlovou krabičku naprosto parádně,
obzvláště oceňuju makro, když fotím DPS v práci a na fotkách jsou k přečtení
nápisy na smd součástkách.
Naopak gps strašně žere baterku a ty nokiácké mapy jsou na h***o.

Nebudu dál otravovat, ale těch peněz mi po roce rozhodně není líto.
Je mi líto že to nokia zadřela, nástupce s windowsama si kupovat nebudu a budu
se muset převexlovat na androida, tedy až mi N900 doslouží, ale zatím není
náznak poškození.

Chytré telefony jsou budoucnost, může se vám to nelíbit ale to je tak všechno.

Tak jsem se zase vypsal z podoby, omlouvám se těm kteří to dočetli až sem za
nudu :-)

Jakub Ladman