Re: [OT] Zákony trhu (Cena snimacu do fotaku)

Čtvrtek Srpen 18 13:22:01 CEST 2011

2011/8/18 Michal Gregor <a2x1nptda8 na email.cz>:
> Jenze tady trh selhava. Kvalita se vyvazuje mnozstvim megapixlu. Marketink
> udelal z lidi tupe stado ovci. Doufal jsem ze se lidi behem krize vice pouci
> a budou si davat vetsi pozor na to co kupuji. Bohuzel se tak nestalo.

Naopak, trh funguje velice dobře. Trh se totiž řídí svými zákony,
které jsou podobné těm fyzikálním (neboli přírodním). V každé učebnici
marketingu je graf poptávky a nabídky:

http://www.e-skripta.eu/ssos/index.php?id=skripta/rocnik1/marketing/marketing-kap7

Výrobce nebo obchodník nejvíc vydělá, přesně v bodě E = rovnovážná
cena. To je totiž cena (marže) právě tak vysoká, aby si to koupilo co
nejvíc lidí. Vlevo od bodu E je sice cena nižší a koupí si to mnohem
víc lidí, ale výrobce celkově tolik nevydělá. Naopak vpravo je cena
vyšší, ale koupí si to míň lidí  = výrobce zase nevydělá jako v bodě
E.

Z vašeho pohledu jsou lidi tupé ovce, které si vyberou foťák s více
megapixely. Vy zas budete v něčích očích vypadat jako podivín, který
chce něco, co už se nevyrábí, protože to zastaralo - to je jako (když
to přeženu) dneska shánět Wartbug 353, protože to přece bylo tak
skvělé auto ;-)

Pavel Kadečka