Re: [OT] Zákony trhu (Cena snimacu do fotaku)

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Čtvrtek Srpen 18 12:02:32 CEST 2011

Jenze tady trh selhava. Kvalita se vyvazuje mnozstvim megapixlu. Marketink
udelal z lidi tupe stado ovci. Doufal jsem ze se lidi behem krize vice pouci
a budou si davat vetsi pozor na to co kupuji. Bohuzel se tak nestalo.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, August 18, 2011 11:29 AM
Subject: Re: [OT] Zákony trhu (Cena snimacu do fotaku)

2011/8/18 Michal Gregor <a2x1nptda8 na email.cz>:

> Nemate zcela pravdu. Jen mam odlisny pohled na veci. Hodnotim veci pomer/
> cena/ vykon. Super veci za par korun lze vyrobit. Treba Kindle. Nebo
> jednoduchy mobil za 500kc. Mel jsem jich v ruce nekolik a na telefonovani
> neexistuje nic lepsiho.

Vždycky budou na světě lidé, kteří nechápou zákony trhu a diví se, že
když se něco dá vyrobit za pár dolarů, že se to pak prodává tak draze.
Takže: cenu jakéhokoliv výrobku v tržní ekonomice určuje nabídka a
poptávka, ne výrobní náklady. Jestliže je nějaký výrobek tak dobrý, že
ho lidé kupují za 10 000, když náklady výrobce se vším všudy jsou 10,
výrobce by musel být idiot, kdyby to za těch 10 000 neprodával. A
nemusí to být výrobce, ale klidně nějaký překupník, za 10 koupit, za
10 000 prodat, to je zlatej důl. Je to samozřejmě extrémní příklad,
protože obchodník bude mít vždycky konkurenci, která to nabídne za
míň, proto se cena toho samého zboží pohybuje v nějakém pásu a nemá
zas tak velký rozptyl.

Každý hodnotí věci podle poměru cena / výkon, ale každý má svoje
měřítka, tj. každý má různě hluboko do kapsy a každý má taky jiné
požadavky na výrobek. Vy zřejmě máte hluboko do kapsy, abyste si
koupil foťák, který cca splňuje všechno, co od foťáku chcete.

Kindle stojí asi 3500. Já v tom nevidím tak užitečnou věc, abych za to
ty peníze vyhodil. Za 500 bych si to asi koupil. A najdou se
zákazníci, kteří by za to dali klidně dvojnásobek.

BTW ten foťák za 500 má v sobě např. webový prohlížeč? Wifi? Foťák?
MP3 přehrávač? Nebo i to blbý bluetooth?

Pavel Kadečka.