[OT] jakou distribuci linuxu na stary NB

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Srpen 14 12:36:41 CEST 2011

1,4GHz CPU je špička co tu mám :)

Zkuste Mandriva One verzi s Gnome, je to live linux, nedá se to srovnat s
jinými distry, vyzkoušejte, uvidíte. Spustíte, za 5 minut vyzkoušíte,
nainstalujete, uvidíte ikonku s šipkou na disk na desktopu. Po slovním
zaškolení to zvládl i soused zedník, když jsem neměl čas. Z CD je ale
spouštění čehokoliv velmi pomalé. *buntu se vyhněte.

ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/mandrakelinux/official/iso/2010.1/mandriva-linux-one-2010-spring-GNOME-europe-americas-cdrom-i586.iso

Doma mě běží verze 2009.0 na P3-600/256MB

----- Původní zpráva -----
Od: "j s" <jarin.hw na gmail.com>

To je zaujimave - evidentne mate viac skusenosti ako ja, tak by som sa
Vas rad spytal, co som robil zle, ked mi na 1,4GHz CPU s 384MB RAM
(cize nie az taky archaicky HW) bezalo Ubuntu 10.10 (Gnome), tak ze sa
silno "kuckalo" (pisal som o tom vcera dopoludnia). To iste Ubuntu mi
bezi na 1,8GHz stroji s 1GB RAM relativne bez problemov. Rozdiel v CPU
mi nepripada zasadny, snad ta RAM... alebo mate nejaky iny napad?
Neskor som dal na ten stroj Lubuntu a ten je OK, hoci stale mam pocit,
ze to bezi tak nejak pomalsie (spustanie porovnatelneho SW) ako WinXP,
skratka ten system sa s tym HW trochu dusi.

J.S.