[OT] jakou distribuci linuxu na stary NB

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Srpen 12 14:18:35 CEST 2011

Pouzivam Puppy linux.
Je tam vsetko pre beznu zabavu (internet, kodeky pre movies, editor)
Nainstalovane bez hladania ovladacov, vsetko bezalo na prvy sup (grafika, sietovka, wifi, audio)
Akurat bol problem s Web kamerou.
Instalovane na Pentium Core 2 duo, gigabite MB, AC97, skratka 2 roky stary PC.
Naroky na pamat minimalne, svizne, stabilne. Mam rad jednoduche a rychle veci, nech je vykon a prostriedky mareny
aplikaciami nie OS.
Hoci som priaznivcom Windowsow uz od verzie 3.11,  prichodom Wista, W7 atd..
sa orientujem uz aj na Linxu platformu (ale skor mini distribucie), pretoze som totalne sklamany
vykonom a narocnostou novych operanych systemov. Oproti Puppy nema W7, Vista nic naviac  co k zivotu potrebujem, okremtoho
ze potrebuje 10x vacsiu pamat 100x vacsi HDD, 10x rychlejsi procesor,  otravuje s aktivaciou, instalacia trva celu vecnost,
updaty narastaju do gigantickych rozmerov  a to ani nehovorim o tom, ako zalohovat taky giganticky OS.
A zit sa da ovela lepsie bez registrov :)

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Lubos Medovarsky
Sent: Friday, August 12, 2011 1:54 PM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] jakou distribuci linuxu na stary NB

Zdravim.

On 08/12/2011 11:57 AM, Jaroslav Buchta wrote:
> Ubuntu je asi jedine, co jsem zatim zkousel... Live asi ne, stejne je
> ten NB jinak na nic a dlouho by to bootovalo, navic mechanika uz taky
> neni jako za mlada...

V tom pripade stoji za to vyskusat boot z USB kluca.

Mal by sa dat vytvorit po nastartovani Live CD, aspon v pripade {L,X,}Ubuntu, v menu:
System -> Administration -> Startup disk creator, resp. v terminali usb-creator-gtk alebo podobne.

Dalsie este jednoduchsie riesenie je Slax, ktory umoznuje naklikat si zelany softver priamo na webe a stiahnut si instalaciu na USB kluc.

LM