mierne OT na opravarensku notu - skratnuty keramicky C

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Srpen 11 14:59:08 CEST 2011

Prave som doopravoval jeden LCD monitor - cely pribeh je niekolkorocna saga, i ked z casoveho pohladu je drviva vacsina len zapadanie prachom :-) - a povodna pricina poruchy bol skratnuty keramicky kondenzator 100nF v 0603 v jednej z vetiev napajajucich samotny LCD panel (tych napajani len pre panel je tam 5, vsalijako navzajom posekvencovanych a poochranovanych).

V tej vetve boli 2 elektrolyty a 5 keramik, ale odpojenim tlmivky a SMD poistky (ktora bola povodne odpalena a uz som ju nahradzal polyfuse) v ceste som problem zredukoval na "hniezdo" 1 elytu a 4 keramik. Samozrejme som zacal elytom, a pokracoval postupne keramikami, no a samozrejme ta vadna bola ta uplne posledna ktoru som odpajkoval :-)

Ten monitor bol v nie "hustej" prevadzke (doma, takze len po veceroch) asi 3 roky. Dost ma to rozculilo: vadna suciastka za niekolko milicentov ma takto prinutila onoho casu neplanovane kupit novy monitor... :-|

wek