motor na 110V

Milan Mlynarčík milan.m na centrum.sk
Neděle Srpen 7 23:11:09 CEST 2011


Priznám sa ze nie.
Ale mam tak urobenu nabijacku PB akumulatorov. Teda ze 24V trafo je cez 10uF
kond. a graez nabija baterku. Je to zkratuvzdorne, dava skoro rovnaky prud
do 6, 12 aj 24V baterky. No nesmie  odpadnut drot a ostat naprazdno. Napatie
na primare trafa vyleze asi na 500V a po chvili sa upece.

Je mozne, ze sa tieto rezonancne efekty v pripade ventilatora nemusia
prejavovat tak intenzivne ako pri trafe. Ale voci robeniu seriovych LC
obvodov na sieti mam odvtedy znacnu obavu.




                            Milan  Mlynarčík





-----Original Message-----
From:  Jaroslav Lukesh


A zkoušeli jste to s takovým ventilátorkem? Mám přesně takový 9W, velikost
kondu si už nepamatuju (a nechce se mi rozmotávat tu "asfaltovou" izolačku)
a spolehlivě šlape tak 10 let.

----- Původní zpráva -----
Od: "Milan Mlynarčík" <milan.m na centrum.sk>


Kondik v serii s indukcnostou je prilis haklivy. Sprava sa to ako
stabilizator prudu. Teda bude problem s rozbehom (maly rozbehovy moment) a
naopak, po rozbehu bude narastat napatie na motore.
Ked uz, lepsia by mohla byt tlmivka. No bolo by ju treba vyberat podla prudu
motora. Ak ta "tlmivka" bude trafo (staci s odbockou na primare) lubovolneho
napatia ci vykonu (ak je vykon dostatocny), netreba robit ziadne experimenty
a bude to bez problemov.



Další informace o konferenci Hw-list