RE:"bezkrabicove" mikropajecky

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Sobota Srpen 6 02:18:57 CEST 2011

Muze byt, nicmene zopakujme si znama, snad fakta
- ve schematu se uvadi, ze napajeci trafo ma vykon 38VA, podle fotky to tak nejak sedi, odhadem 80x80mm
- Q4 nemuze pracovat rychleji nez kdyz pojede ve spinanem rezimu s tvrdym buzenim a  "spinaci" ztraty muzou byt v realu jen vyssi nez teoreticke, pri nejrychlejsim otevreni/zavreni. Pokud to cele jede na 13.56MHz tak jsou pri 1A nejnizsi mozne ztraty cca 12W.
necham stranou fakt, ze Metcal drze v manalu uvadi vystupni vykon pajecky max40W, ale i kdyz budu pocitat jen 30W, aby slo pouzit 30W hrot. Tak zde je problem a nejak mi to nevychazi
trafo - ucinnost menice LM2575 cca 85% - spotreba Q3 a ostatni elektroniky placnu 4W (spise vice),  uz kdyz odectu 12W na Q4 skoro to vypada, ze to nemuze utahnout ani 20W hrot :-)
JK

> 5.8.2011, 22:50:38

Zkusim si trochu zahypotetizovat, na nic lepsiho me znalosto nestaci.
Vyssi har. nesou cast energie. Energii jak znamo nejde znicit, tedy
ani ty har. Energii tech har. jde bud vratit do zdroje nebo premenit v
teplo. To prve se mi jevi v danem zapojeni ponekud nerealne. Vyssi
har. tedy tvori cast ztrat a snizuji ucinnost. Rychlejsi spinani
obvykle znamena vice har. tedy i ztratu ucinosti. Asi existuje nejaka
optimalni rychlost, pri ktere je soucet ztrat harmonickymi a spinacich
strat minimalni. Libovolne zmena rychlosti pak povede k vyssim
ztratam.
Netroufam si odhadovat, zda publikovane zapojeni pracuje zrovna v
tomto optimu. Ona ucinnost vubec nemusela byt prioritou konstruktera.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz