"bezkrabicove" mikropajecky

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Srpen 5 16:29:42 CEST 2011

Tak nový budič je na hranici co do continuous (se 2 ks paralelně bych byl
pro začátek spokojen), ale zas má hrozně malý peak. Ale líbí se mi na něm
vývody VL a VH, které umožňují snížit budící výkon snížením rozkmitu
budícího napětí (jde o to, aby při VL bylo spolehlivě rozepnuto a při VH
zapnuto).

Co se střídy týče, tak ta vzniká jako kombinace budícího průběhu (jehož
střední hodnota je díky C24 + L10, R27 a R28 nulová) a rozhodovací úrovně
toho IRF (která je kladná). V případě s budičem bych to nijak nedramatizoval
a prostě před něj dal RDC článek, kde R je, nebo obsahuje trimr a tím bych
to došteloval.

PH

From: <j.Krajinka na seznam.cz>
Problem nedostatecneho vykonu buduce,lze resit pouzitim vykonejsiho, treba
http://www.intersil.com/data/fn/fn7349.pdf
Problem s buzenim budice je jina a znamenalo by to, ze cela koncepce je
nesmyslna.
Do ted jsem zil v domeni, ze i v originale to jede 50:50, oscilator ->
proudove posileni U1, tim dojde k casovemu posunu, ale porad je strida
50:50, nasledje Q3 T1 opet nejaky posun,ale strida zachovana a Q4.
Co v originale meni a definuje stridu?
Popravde snazil jsme se neco nacit k zesilovacum v tride C, ale je to bida,
o zesilvoacichj pisi asi jen audiofilove a ty se u C omezi na konstatovani,
ze jsou nevhodne :-) , ale moc jsem nehledal to pripoustim.

mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>Tim se ovsem dostavame k problemu, cim budit budic.
Transistor v tride C je otevreny < 180 st, u klasickych konstrukci
typicky 120 st. Pri pouziti modernich (a tim i ponekud drazsich souc.)
asi i mene. Takze ten IC budit neni mozne jednoduse budit z vystupu
hradloveho oscil. ale je treba nejaka vice sofistikovana vec, ktera
umoznuje nastaveni stridy. No a s pomoci pana Furiela se da najit
takova strida (v mezich moznosti pouzitych souc), kdy bude uroven
harmonickych nejmensi, cimz se zmensi naroky na vystupni filtr. Ale
to uz je ponekud daleko od proskeho okopirovani fungujiciho Medcalu.