"bezkrabicove" mikropajecky

Čtvrtek Srpen 4 10:19:54 CEST 2011

2011/8/4 Jan Waclawek <konfera na efton.sk>:
> Chcelo by to podla mna nejaky izotermicky pokus, t.j. skor kurit vacsi objem roztavenej spajky v tepelne izolovanej nadobe, ktora je chladena dostatocnym prietokom (aby nevznikol var) dostatocne velkeho objemu vody, aby sa jej teplota zmenila vyznamnym len o malo, napr. o 10 st.C, pocas dostatocne presne meratelnej doby, t.j. v rade minut; s tym, ze sa musi cely experiment (t.j. tepelny tok medzi spajkou a vodou) nastavit tak, aby sa pocas tej doby nezmenila teplota spajky vyrazne viac nez o tych 10st C. Tym zistime, ake teplo sa odovzda pri danej teplote hrotu. Ale nie som na taketo merania expert takze mozno nevidim nejake ine potencialne zadrhele.

Chlapi, až si uděláte ten pokus s trafopájkou, tak nezapomeňte, že
změřený výsledky budou platit jenom pro jedny konkrétní podmínky, tj.
průřez drátu, délka drátu, případně pro nějaký to konkrétní "věčný
očko" nakoupený ve vaší drogerii. Taky nezapomeňte, že obyčejnej
měděnej drát mění svoje vlastnosti, protože ten pocínovanej konec se
postupně rozpouští a je čím dál tenčí. Další faktor bude spojení s tou
páječkou, někdo tam má šroubky M3, někdo M4 (protože původní závit se
už dávno strnul), já osobně jsem kdysi ty zahnutý konce i párkrát
obrousil pilníkem, aby ta styčná plocha byla plocha a ne válec. A
některý páječky ani nemaj šroubky ale tohle (ani nevím jak to nazvat):

http://www.dilna-eshop.cz/pajky/trafopajka-valex-337.html

Shrnuto a podtrženo, naprosto přesným měřením zjistíte tepelný výkon
očka pro vaše konkrétní vstupní podmínky, které možná ani nedokážete
100% zopakovat podruhé ;)

Pavel Kadečka