RE:"bezkrabicove" mikropajecky

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 4 09:09:44 CEST 2011

Pridavam se k RV, kdyz tu bylo ono prirovnani k indukcnimu varici, na 30W brambory neuvarite at uz pujde o 30W z plynu, odporrove elektriny nebo indukce.
Od te doby co jsem si na rezu hrotu vsiml, ze se tak jako tak neohriva hrot, ale ferit navleceny na hrot, jde tak o stejne topne teleso jako u odporoveho jen se jinak ohrova a nepotrebuje regulacni smycku s cidlem.a to nechavam stranou fakt, ze podle udaju v onom schematku MX500 ani 30W dat neumi (trafo 38AV - ucinnost stepdown - ucinnost VF menice - vlastni spotreba toho okolo).

Nicmene o fyzice se hlasovat nema , ale funguje to takto, velci vedci v CERNU provedou experiment a maly vedci v CR ho po 135 zopakuji. Doporucuji drzet se stejneho, akademii ved overeneho, schematu, at balu zkusi treba ten drat z hroudy cinu v zemni plose PC zdroje nebo neco podobne klempirskeho a  my neverici to zopakujeme se svymi kopyty a bude jasno.
Psani do cinu na medi me neosali, japonci take obchodnikum nechali usit kosile s vetsimi kapsami aby se do nich veslo prvni "kapesni" tranzistorove radio. Mimochodem mame ho doma a i po cca 40letech hraje , to se nasim potomkum z dnesni technikou nestane.

JK

>No tak pokud jsme u hlasovani tak to ja hlasuju, ze je zbytecne ze to ma
jen 30W a ze by stacilo jen 15W - kdyz je to to VF.

Mimochodem chapu to dobre ze se me nekdo snazi presvedcit, ze v takovem
180l bojleru (coz je v podstate to same co ten hrot - topne teleso
obalene vyhrivanym mediem) by melo tedy stacit treba jen 300W topidlo
ale VF?

Jediny rozdil je v prenosu vykonu na hrot - pokud je u klasickeho
topneho teliska spatny kontakt s telesem hrotu tak je jasne, ze se
teleso rychleji prehriva a regulace vypne driv nez by mela. Pokud
zajistime dostatecny dotek (prenos vykonu) tak nemuze byt podstatny rozdil.

Radek Vicek