"bezkrabicove" mikropajecky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Srpen 3 09:19:14 CEST 2011

On Wed, 03 Aug 2011 02:02:02 +0200 (CEST)
j.Krajinka at seznam.cz wrote:

> Podle meho nejde o nic jineho nez ochranny obvod

Uprimne, nenapadlo by ma to. Pekna vychytavka ako nespalit Q1/Q3 pri vypadku oscilatora.

Inak v tom obvode oscilatora je kuzelne aj napajanie 74HC' tymi 6.8V zo zenery...

>Jedinou zahadou je obvod za T5, respektive to k cemu je J4.
>Muj odhad je,  na J4 je DC napeti umerne proudu VF obvodem
Zrejme ano. Som vsak prilis tupy pochopit, naco je tam ta zenerka.

>a vyuziti se naslo az v MX5000, kde se podle toho zobrazuje vykon na LCD.
Podla mna sa vyuziva aj pri vyrobnom ozivovani geretu.

V principe takto mozeme ukazat na ktorukolvek suciastu v obvode a opytat sa, "preco". Niektore su trivialne, ale su tam napriklad take vselijake RC cleny ktorych casovanie ma nejaky vyznam (napr. spravne sekvencovanie pri nabehu) a stalo by za to sa zamysliet, aky.

No a samozrejme su tu este detaily, ktore zo schemy nie je vidiet - kondiky su vyladene na konkretny typ krystalu, kriticke zalezitosti layoutu napr. okolo oscilatora, menica, zamedzenie neziaducich vazieb z vykonovych casti (vid napr. poznamku o odtieneni Q4 od chladica), termalne zalezitosti, materialy a rozmery magnetickych jadier... samozrejme cast z tohoto netreba poznat ak sa robi kopia 1:1, ale niektore veci ano a o inych treba vediet, aby sa to dalo vobec rozchodit... A naviac kopia 1:1 sa predsa neslusi robit zeano...

wek

PS. Pan kolega, poprosil by som Vas nejako vizualne (ciarou alebo "zobacikmi") oddelovat Vase prispevky od toho, na co odpovedate, a odmazavat nerelevantne zvysky. Dakujem.