"bezkrabicove" mikropajecky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Srpen 2 19:04:23 CEST 2011

>ten 2.5mm je myslim stc-136. Ten isty hrot som ohrial teplovzduchom na
>teplotu tekuteho cinu, velky rozdiel tam nie je

No, eutekticka olovnata spajka sa tavi pri cca 190 st.C a bezolovnata podla zlozenia okolo 220, mozno do 250 st.C. Pritom ten hrot co ma ako prvu cislicu 1 je z radu 700, t.j. ma Curieho bod okolo 400 st.C. Takze ten ohrev na to nemusi stacit.

Ale na druhej strane, mozno staci a naozaj je len takato zmena. V skutocnosti to merias pri malom budeni (ked su straty dane snad dominantne virivymi prudmi?), kdezto pri velkom budeni = poli tam tie straty mozu vyzerat uplne inak - napadaju ma slova saturacia a hysterezia BH krivky, ale uprimne povedane netusim, co by z toho mohlo byt dominantne, ak nie aj nieco ine...

Chcelo by to nejaky regulovatelny zdroj 13.56MHz/0-30W, a dat medzi zdroj a merak odbocnicu a zmerat impedanciu za jazdy... :-)

>navyse som si vsimol ze sa impedancia prudko zmeni ked vlozim hrot do
>stojanu. Trocha som sa na to pozrel a je tam magnet

Musim sa priznat, ze mi to musel vysvetlit kolega - dojde k magnetickej saturacii. Velmi vtipne.

>Otvoril som aj jeden pokazeny, je tam vidiet ten kus vyhrievacieho
>materialu a cievka ktora ho ohrieva
>http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/hrot.jpg

Zaumjimave, takze cievka je v tom hrote? Doteraz som si myslel, ze cievka je v rucke a hrot je len kus medi obaleny tym feritom ci co to je...

wek