OT:Asterisk - začátečnický dotaz

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Srpen 1 18:38:23 CEST 2011

Zdravím,
  stačí takový ISDN modem, pro který je podpora jak v jádře, tak v Asterisku. Obecně na BRI (ISDN 2B+D) lze využít dvou různých "kanálů" v Asterisku - chan_misdn a chan_capi. Existují i další, ale ty jsou určeny spíše pro "exotičtější" hardware, u nás málo viděný a dostupný.
  Je třeba se tedy podívat, zda dostupný modem (interní modemy jsou preferovány, USB modemy mohou fungovat, modemy se sériovým portem prakticky ne) má podporu v tom či onom driveru (mISDN/capi) a dle toho pak volit patřičný kanál Asterisku. Bohužel, válí se mi doma několik interních modemů, se kterými se mi to nepodařilo - např. byl modem kdysi podporován v balíku ISDN4Linux, ale podpora byla opuštěna a již nebyla portována na nové stacky apod.
    Zdraví Pavel.