Tesla - pan blesku

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Pondělí Duben 25 21:39:25 CEST 2011

No a ted muj nazor. Predem upozornuji, ze je psany schvalne ponekud
agresivne a ne zcela vazne:

> - to podstatne - a to samotny text prispevku - je vizualne velmi
> nevyrazne a je to treba hladat uprostred strakatej farebnej plochy

Jasne. Najit cernej text na bilym podkladu mezi strakatejma reklamama
je uplna zahada hlavolamu..

> - silne farbene agresivne okolie prispevkov odlakava pozozrnost a
> vyzaduje zvysene sustredenie na text prispevku - citanie nie je prijemne

No holt nekdo si tam chodi cist prispevky a nekdo lakat reklamou.

> - nie je mozne citat prispevok za prispevkom plynule a pohodlne - pri
> prechadzani zrakom z prispevku na prispevok je pozornost rozptylovana
> vizualne silne vyraznym oddelovacim pruhom a vyraznym nazvom temy

Tak to uz je uplny nesmysl. Mimochodem jak vypada Vas email klient, ze
tam muzete cist prispevky "plynule"? Ja musim minimalne zmacknout
nejakou klavesu...

> - zaciatok kazdeho prispevku informaciu o tom, na ktory prispevok sa
> odpoveda -  a tato informacia naopak nie je vyrazne odlisena a v danom
> kontexte splyva so samotnym prispevkom,  zaciatok samotneho prispevku je
> treba hladat ocami - toto je asi najrusivejsi prvok, po chvilke citania
> si pamatam len tie mena a datumy, samotna diskutovana tema je potlacena

Ano. Pri cteni se kupodivu obvykle pouzivaji oci. Garantuju Vam ze ja
si po chvili cteni nepamatuju ani jedno datum, ale vlastni prispevky
jo. To, ze vim na co prispevek reaguje, povazuji za docela uzitecnou
zalezitost... Mimochodem i zde je obcas docela unikum najit kde
vlastne "novy text" prispevku zacina.

> - plocha na ktorej sa nachadza to podstatne - a to samotny text
> prispevky zabera snad asi 10% plochy obrazovky, zvysok je farebny plevel
> alebo  pozadie

Sirsi text by se stejne spatne cetl.

> - pevna sirka stlpca v dobe sirokouhlych monitorov je anachronizmus - u
> mna ( a to mam 1680 pixelovy sunt) zabera stlpec s prispevkami 38%

Tak to Vas chci videt jak na tom ctete text pres celou rirku monitoru.

Takze coze jsem to chtel timhle prispevkem rict? Vsechno je vec
nazoru a taky zvyku. Ja mam - predpokladam, ze na rozdil od Vas - s
timhle forem kazdodenni zkusenost a jedine na cem se mozna shodneme
je, ze je to proste "barevne hnusny". Reklama je podle majitele nutna a
funkcne je to docela dobry.

Lukas Burda