dsPIC citac na 80MHz?

j s jarin.hw na gmail.com
Neděle Duben 24 07:00:38 CEST 2011

PIC32 Vam nepomoze, pretoze ma to iste obmedzenie na frekvenciu hodin
ako dsPIC33 - teda (asynchronnom rezime) 10ns pre uroven L, 10ns pre
uroven H, co dava maximalne frekvenciu 50Mhz.

Teraz budem spekulovat, lebo neviem o aku aplikaciu sa jedna - ale
spracovanie pri tej variante s jednym delicom by nemuselo byt zlozite
- proste sa to posunie o jeden bit dolava (resp. nasobenie dvomi).
Chyba je presne 1 LSB pre jednotlive meranie. Pokial budete robit
viacero merani po sebe, tak chyba vznikat nebude, pretoze ak aj pride
povedzme 101 impulzov, vy precitate 50, po vynasobeni dvomi o je 100.
Ale ten jeden impulz je "zapamatany" v delicke a ak druhykrat pride 99
impulzov, delicka sa preklopi 50 krat, vy precitate 50, vynasobite na
100 a suma je 200 impulzov.
Toto vsetko plati pre stav, kedy su impulzy kontinualne privadzane na
vstup citaca. Ak su v skupinach a je na vstupe citaca aspon par
stoviek nanosekund pokoj, tak odcitate hodnotu citaca a ak je vstup
citaca v logickej jednotke, pripocitate jednotku - pretoze prisiel
este jeden impulz, ktory nesposobil preklopenie delica. Ale potom je
treba vynulovat ho. Takto je to uplne presne a nevznika nijaka chyba
aj pre jednotlive merania.

J.S.