OT - Re: silene velke OT - kurnik pro slepice

ing. Jan Galuszka konference na ei.cz
Sobota Duben 23 20:23:26 CEST 2011

Bingo .. diky .. ja vedel, ze na HW dostanu nasmerovani

Honza

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of jar.mez na centrum.cz
Sent: Saturday, April 23, 2011 8:08 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT - Re: silene velke OT - kurnik pro slepice

Predevsim prijde na to, co je ucelem chovu, zda chov nebo vejce?
Pokud vam jde o vejce tak, plati dve zasady,
- snuska je funkci delky dne, tudiz infra panel nebrat a pouzit zarovku,
v zime pak muzete rozsvitit pred vychodem slunce (max 2hodiny, pokud slepice
nechcete ztrhat), vecer pak nesvitit, slepice to mate.
- snuska je funkci teploty, pokud slepice nemusi cast energie prijate v
potrave menit na teplo, aby nezmrzla vice snasi. Dnes se zcela bezne
pouzivaji tepelne izolovane kurniky 5-10cm EPS. V kazdem pripade bach na
parazity a vlhkost, tedy vetrat a cistit, jinak slepice nastidnou a ...
Slusny chov v slusnem kurniku da na slepici 280-290 vajec /rok.
Pokud jde o kurnik treba takto
http://www.poradte.cz/zvirata/2706-slepice-pestovani.html
uvnitr prijde na vec jak moc luxusni to chcete ,
- rad na kterem slepice sedi
- nejaky zasobnik na granule nebo zrni
- misto se senem pro snusku
- pripadne  napajedlo s vodou
- velky pritup aby sel kurnik cistit
- nejake vetrani
Moderni kurnik doplnit cidlem vlhkosti, termostatem.
J.

J.