prenos energie

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Duben 13 22:16:13 CEST 2011

No, predovsetkym nefungovala spolupraca s vyrobcami RFID cipov, kedze sme neodoberali vagony... :-( Uplne presne povedane, s jednym vyrobcom fungovala spolupraca vynikajuco, az kym ich nezhltol iny, vacsi vyrobca :-(((

No a potom nefungovala ta komunikacia na dialku (jednotky centimetrov), ako som pisal, a za roznych okolnosti (t.j. nerovnobeznost osi). Nepodarilo sa nam vyriesit vsesmerovu "antenu" (sustavu cievok v tagu), t.j. aby tag fungoval v akejkovek polohe voci citacu. Dalej nefungovali niektore materialy v jadrach cievok (v jednom pripade sme sa snazili "zakladnove" cievky nerobit vzduchove). Dalej bol problem s kondenzatormi v rezonancnom obvode vysielaca - ako som pisal, je tam standardne 100V ale podla druhu budenia tam mozu vzniknut az neprijemne velke spicky. Kedze sme vsetko hnali na hranu, snazili sme sa presne ladit tu rezonanciu, ale rozladovali (a "zrali pole") nam to vselijake zelezne predmety ktore sa dostali do blizkosti cievky. Prijimac tagu bol problem odladit, ked sa k nemu nieco pripojilo (osciloskop, merak, cokolvek) tak fungoval inak pripadne nijak.

Potom boli problemy o uroven vyssie - kedze sme lovili signal zo sumu, bolo treba riesit rozne zabezpecenie dat, retry-e apod. To vsetko bolo mimoriadne zdlhave a pre uzivatela neprijemnejsie nez sme povodne predpokladali.

Dalej sa nam stavalo, ze odchadzali tagy, predpokladali sme, ze statickou elektrinou (este raz zdoraznujem, ze sme ich nepouzivali standardnym sposobom). Zacali sme aj rokovanie s vyrobcom o analyze, ale po zhltnuti vacsim vyrobcom mi moj kontakt oznamil, ze maju prikaz vsetko riesit cez distributora, a distributor (kedze to bolo pre neho financne nezaujimave) to zahral do nikam.

Pocas celeho procesu sme mali velakrat nutkanie sa na cele pasivne RFID vykaslat, strcit tam baterku a vysielat niekde na ISM pasme...

Ale tazko povedat, co z tohoto vsetkeho pre Vas bude relevantne, najma ak mate moznost relativne tesnej vazby medzi cievkami (lubovolne velke cievky vlozene do seba). Nemusite vobec ist na ten pasivny RFID, t.j. napajat aj vysielat na tom istom pasme. Energie z toho budete mat dost, mozete ju pokojne prenasat povedzme na tych 125kHz a pritom vysielat na 43xMHz alebo tak nejak. Alebo mozete skusit aj ten "obrateny" generator, ako to bolo spomenute.

wek