Spinany zdroj

aze azehw na volny.cz
Úterý Duben 12 21:28:03 CEST 2011

Vážený pane, odpusťte si nejapné poznámky o mrzoutech, stejně jako nesmysly
typu
"Vám se prostě člověk nezavděčí. Odpovědí jste dostal dost (ztotožňuji se
v nich i s kolegy), přesto jste mrzoutský a stále chcete něco jiného
(ale nikdo neví pořádně co). Jinak řečeno: rozlučte se s tím, že by někde
existovala hotová
konstrukce přesně na míru pro Vás, tedy se všemi již řečenými a dále
samozřejmě i s těmi nevyslovenými, či dokonce ještě nestanovenými
vlastnostmi a podmínkami.

 Je pro Vás původní dotaz opravdu tak nepochopitelný? Nebyly snad podmínky
vysloveny dost jasně? Zopakuji:
"Zdravím. Mám tady dva spínané zdroje 230/15 V 40A nevalného provedení.
Zapojení klasika, TL494, LM324. Nestavěl někdo takový nějaký zdroj, nebo,
neexistuje nějaký dodavatel hotové desky pro takový nějaký zdroj? Něco jsem
našel v ARadiu 11/2008 strana 25, ale to není ono a nemá to omezení proudu.
Jde mi o použití některých součástek z původního a lepší konstrukci."

Která z odpovědí že je k věci? To, že nemám nic dělat a ponechat vše na
původní desce, protože je to nejlepší? To je nouzová možnost a pro to bych
sem nepsal, že.
Není mou vinou, že se "diskuze" svezla na přednášky o obtížnosti navinutí
trafa (která mám, jak plyne z dotazu), sběrných dvorech a nemožnosti
postavit spínaný zdroj. Zveřejněné konstrukce svařovacího invertoru a
spínaného zdroje v AR však dokazují, že to jde. Zmíněný kondenzátor na
výstupu (1 nebo 2 ze 6) bohužel díky prasácké konstrukci překáží velké horké
tlumivce. Nevidím problém předělaný zdroj osadit lepšími C tak, aby se
zachovala kapacita, i když nemyslím, že to bude nutné. Trvalou zátěží těchto
zdrojů jsou velkokapacitní akumulátory.
Navečer jsem našel jednu konstrukci zdroje 13,8V/40A, která (až na to, že
nemá výkonové prvky na jedné straně, že) vypadá slušně, a tak se nemusím s
ničím loučit. Autor asi nevěděl, že to nejde a má hodnou sousedku.
http://electronics-diy.com/electronic_schematic.php?id=900
AZE