Konstrukcia DDS generatora z PE/2006

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Duben 11 09:56:55 CEST 2011

> Myslis galvanicky?

no myslim galvanicky a i logicky - ted je ridici MCU svazan jak
interfacem s userem tak prodratovanim s vlastnim HW DDS.

> No, rozmyslal som aj nad takou moznostou, ale je tam tak zo tucet
> signalov, a ak by sa mal robit modul s AD9910, tak tam je dalsi
> poldruha tucet naviac. To bud znamena sialene mnozstvo optoclenov
> apod., alebo nejaky serializator/deserializator. Nie zeby sa to
> nedalo zbastlit hoci aj zo 74xx za pat patdesiat, ale je to rozhodne
> komplikacia naviac.
>
> A este by sa musel zmenit aj zdroj.

myslel jsem pouzit nejaky relativne maly a levny MCU na to aby tahal za
DDS a ostatni draty od atenuatoru a ja nevim ceho vseho a pres oddelenou
sbernici s nim cvicil/lo uz v podstate cokoliv
dle meho to ma nekolik vyhod (aspon pro mne subjektivnich):
1) mohu oddelit ovladani od samotne DDS - tedy mohu modul DDS pouzit i
samostatne v nejake jine aplikaci - pokud bude protokol verejny
2) lze oddelit FW v rizeni a v DDS - verim, ze by to bylo pruchodnejsi
nez navrhovat a psat komplet anblock - da se vylepsovat postupne a
oddelenymi kroky (nejdriv jen manualni ovladani, pak pridat USB a pak
treba i ten ethernet)
3) je mozne zarizeni budovat "per partes" i po strance HW - koneckoncu
jak samotna DDS a tak i ten modul atenuatoru muzou byt nezavisle casti -
napojene na tu ridici sbernici - co se tyka funkce tak spolu prakticky
vubec nesouvisi - jsou to samostatna zarizeni

K tomu vsemu me vede treba to, ze bych potencial DDS pouzil i treba
jinak nez jen jako pristroj na stole. Pokud by byla moznost to ridit po
ethernetu tak okamzite muzu jednu DDS soupnout na chatu a pouzit to pro
prehledak.

K tomu, ze je treba resit nejak mechanicke provedeni...no to se musi
resit prakticky vzdy a nechal bych to naprosto ja kazdem jak si to
vyresi. Ja treba to stejne stavel do vlastni bedny a urcite jsem nebyl
sam - a ten dotykac by treba pro mnoho lidi vyrobu predniho panelu
zjednodusil.

Nicmene je to jen takova idea (prispevek do brainstormingu) - ja jsem
ted naprosto mimo casove...

RV