Konstrukcia DDS generatora z PE/2006

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Duben 11 00:18:24 CEST 2011

Trocha som o tom cez vikend rozmyslal, a aj ked neviem, ake su Tvoje casove moznosti, ja by som to videl takto:

1. verzia hlavnej dosky s AD9910 (to je to "1GHz", treba si ale uvedomit a povedat nahlas, ze to je hodinova frekvencia z coho vyplyva vystupny signal max. asi 400MHz), to znie lakavo, ale je to komplet vyvoj, na co treba asi tolko casu kolko bolo na povodnu konstrukciu. Nejde len o samotny svab, rekonstrukcny filter, navrh plosaku ale aj o ovladaci soft, hocako okresany a primitivny aspon na uvod. A to sa obavam, toto momentalne nepojde dat dohromady, teda ja by som sa na to nespoliehal, aj s ohladom na dalsie body. Naviac nejde len o ciste plusy - minusmi je napriklad strata moznosti I/Q vystupov a komplikacie co sa tykaju digitalneho vystupu. Ja osobne by som toto odsunul do buducnosti.

Len taka poznamka na okraj, neviem, na co presne jednotlivi uzivatelia tuto DDS pouzivaju, ale cast z nich urcite musi stvat to, ze kym povodna konstrukcia konci na 120MHz, t.j. tesne pd amaterskym 2m pasmom (144-148MHz), tak ta "1GHz" verzia bude koncit tesne pod 70cm pasmom (420-450MHz). To mozno moze byt namet na rozmyslanie na temu overclocking a kam presne posadit rekonstrukcny filter.

2. facelift existujucej hlavnej dosky s AD9854. Tu vidim najvyraznejsi napad urobit aj druhy rekonstrukcny filter na kompletny I/Q vystup (nemusi sa osadit, ak ho niekto nechce). Digitalny vystup vobec netreba obetovat: riadiaci mcu ADuC831 ma predsa DAC, ktory sa na tento ucel da vyuzit, ba dokonca su aj volne piny na prepojovacom konektore a pokial som dobre videl, nie je ani tak zlozite to tam naroutovat. Vyzaduje si to bohuzial zmenu v riadiacom firmware, ale to este budeme rozoberat.

3. facelift riadiacej dosky. Tam vidim 3 body:
a.) prepojit jeden DAC na nepouzity pin konektora k doske DDS, to aj ked sa na tej doske ta uprava pre digitalny vystup nespravi, nic sa tym nepokazi
b.) vyhodit MAX232 resp. jeho ekvivalent co tam je, a dat FT232RL s nejakym galvanickym oddelenim (ADUM1201? nemam skusenosti). Problemom je mechanicke usporiadanie: USB konektor (typu B) by mal byt podla moznosti blizko k FT232RL, najlepsie na tej istej doske. Treba premysliet.
c.) pre pripad, ze by motyka vystrelila a v buducnosti by sa robil aj ten modul s AD9910, tak pridat 2x latch '574 na paralelne riadenie AD9910 a vyviest na nejaky dalsi konektor, ktory by mal potom protikus na tom module s AD9910

Trocha ma tam irituje to pole tranzistorov, standardne riesenie je spinat do zeme ULN2x0y; ale uz sa s tym teraz asi nic neda robit - existuje sice "kladna" verzia ULN2x0y (Allegro, Toshiba), a dokonca sa da aj kupit, ale viacmenej len v DIL, a aj to nie v kazdej drogerii (aj ked trebars v sos ano)

4. uplne nova doska riadenia s ARMom - toto, ak len niekto nevykrikne "ja to spravim!" (a ten vykrik musi zniet dostatocne vierohodne), tak je tiez len take fantazirovanie na temu "vieme ako na to, ale nemame cas to zrealizovat". Takze nema prilis vyznam ani diskutovat o galvanickom neoddeleni USB (a oddeleni Ethernetu trebars) apod. (ale inak to bola naozaj dobra pripomienka od Andyho s tym neoddelenym USB, uznavam)

5. zmeny v ovladacom firmware. Padli tu dva body, na ktore je "poziadavka"; no a v pripade, ze by sa realizovala zmena ovladania digitalneho vystupu ako bolo spomenute hore, tak aj tento treti bod. To vsetko je na panovi kolegovi Dreslerovi; je otazne, ake su jeho moznosti, casove (tipujem ze nie nejake ruzove ;-) ) aj materialne (pokial viem, DDSku uz fyzicky nema, a bez toho je akakolvek praca na firmware mimoriadne obtiazna ak nie nemozna). Motivacia je bohuzial asi len nehynuca slava...

Podla vsetkeho nie je sanca na zverejnenie existujucich zdrojakov, co samozrejme chapem a respektujem, len to trocha hati moznost upravovania firmwaru niekym inym, resp. by sa ten firmware musel zgruntu znova napisat. Nie ze by to bolo nemozne, ale znova nepocujem tie nadsene vykriky "ja to urobim, ja, ja...." :-) Takze s ohladom na realitu by som privelke zmeny v tomto smere neocakaval.

6. zmeny ktore si avizoval na doske zosilnovaca/atenuatora. To zrejme mas premyslene a chces to v ramci faceliftingu spravit; netusim, co vsetko to obnasa, takze k tomu je mi tazko sa vyjadrovat

Toz tak nejak.

babo (wek)