OT Kam nahlasit ukradene auto?

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Sobota Duben 9 18:02:04 CEST 2011


Nedavno tady nekdo daval video jak se otevira zamek zpatecky. Bez nasili za 
par vterin.

Michal Gregor



----- Original Message ----- 
From: "Šerých Jakub" <Serych na panska.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, April 08, 2011 7:48 PM
Subject: RE: OT Kam nahlasit ukradene auto?


>   co treba prozradit jmeno autobazaru ?
>
> PM

Fak si nemyslim, ze to v tomto pripade byl bazar. Je daleko od Prahy a 
zaklada si na tom, ze ma vsechny vozy proverene a udava o nich pravdive 
udaje, coz v pripade meho auta zcela platilo. Proto ho tu ani nechci 
zverejnovat.

Spise mam v te souvislosti uz alespon trochu technictejsi otazku. Auto melo 
"klicky" jen ve forme karet (takovych trochu tlustsich s baterkou), ktere 
fungovaly dalkove, takze je vubec nebylo treba vytahovat z tasky. Stacilo se 
priblizit a chytit za kliku a auto se odemklo a stejne tak vevnitr se karta 
nemusel davat do slotu a jen se stisknulo startovaci tlacitko.

1) Netusite nekdo, kdo mate u auta podobny system jak to funguje a zda je 
mozno prenosy nejak pouzitelne odposlouchat? Predstavuji si, ze to snad 
funguje nejakym kodem vyzva-odpoved a neni to jen nejaky pouhy ala RFID 
mechanizmus. Fungovalo to na vzdalenost skutecne kroku ode dveri (nekdy jsem 
se musel natocit ramenem s taskou, kde jsem mel kartu smerem k autu, aby se 
to chytlo).

2) Jak se u podobnych systemu pridelavaji klice? To se "klic nauci auto" 
nebo se musi jednotka centralu "naucit novy klic"?

Mam predstavu, ze kradez mohla probehnout tak, ze dvere otevreli paklicem 
nahradniho mechanickeho klicku. Auto melo vsechny zamky zaslepene, ale u 
ridice se dala odklopit plastove vicko a strcit tam mechanicky klicek (pro 
pripad napriklad vybite baterky atd.). Ten klicek je na prvni pohled velmi 
primitivni, hned pri koupi auta me to prekvapilo a rikal jsem si, ze udelat 
k tomu paklic musi byt ultrajednoduche.

Podle meho scenare druhym krokem bylo pripojit se k servisnimu konektoru 
(byl v kabine snadno dostupny) a z nejakeho bastlu si doprogramovat svuj 
vlastni klic, a pak uz jen vesele odjet.

Myslite, ze je to takhle nejak mozne (nikde na miste nezustaly zadne stopy 
po rozbijeni okenka)? Z toho by vyplyvala mozna ochrana pro priste:

1) Nejak zaslepit nouzovy zamek tak, aby se treba nejakym specializovanym 
nastrojem dal znovuzprovoznit, ale klicek do nej nesel strcit.
2) Dat si skryty vypinac na kabely k servisnimu konektoru
3) Zabudovat GPS jednotku, kterou doporucoval JaKub. Diky za tip, to opravdu 
vypada velmi zajimave. Jak moc to musi videt na satelity (staci to zabudovat 
rekneme nekam pod plast palubky pod predni sklo nebo to ma moznost pripojeni 
vnejsi anteny)? P.S. Mohl byste mi na soukromou adresu poslat (nebo nekde 
nasdilet) manual, pokud ho mate v datove podobe?

Jdou me uvahy spravnym smerem nebo nekde mam velke bezpecnostni diry?

Jakub Serych
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list