UPS: (bylo: Re: TrochuOT Praskajici zarovky kvuli solarum)

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Duben 7 13:52:55 CEST 2011

v tech UPS od Powerware (ted asi Eaton) se balancuji jednotlive baterie
a kupodivu i bez snimani jednotlivych baterii. Moc jsem tomu neveril,
ale funguje to.

Do jedne z tech UPS jsem dal dve baterie, ktere byly relativne nove a
provozovane celou dobu spolu - srovnane (napeti 12.9V se lisilo v
setinach V). Jako treti jsem k nim dal baterii sice dobrou, ale skoro
vybitou (cca 10.5V) a sledoval v SW co se s bateriemi deje.
UPS po zapnuti zacalo pomerne silne nabijet, ale po dosazeni 42V se
nabijeni zastavilo a UPS drzela tohle napeti nekolik hodin, pak zacalo
napeti klesat dalsich nekolik hodin na cca 39V. Tohle se opakovalo v
radech dnu. Po te dobe uz byly baterie vsechny srovnane na stejne
napeti. Pak nastava faze dlouheho poklesu kdyz behem cca 14 dnu napeti
vyklesa na pomalu az na cca 37V. Pak nastane znova celej kolotoc se
silnym nabijenim a kolisanim.
Funguje to opravdu dobre. Pokud je baterie v poradku a neni lokalne
prehrivana tak neni duvod aby se rozesly clanky v ramci jedne baterie.

Radek Vicek