L a C etalon pro overeni LCRmetru s DDS?

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Středa Duben 6 00:22:31 CEST 2011

obratil sa na mna sukromne jeden clen konferencie ci sa mozem pozret na
jeho matematiku ku tejto metode. Matematika bola spravna ale skusil som
to strcit do Matlabu aby som to mohol vizualizovat.
Pripomeniem ze metoda je meranie prudu na seriovom odpore a meranie
napatia na meranej impedancii.
Vektorove meranie sa zabezpeci digitalnym iq demodulatorom ktory
vzorkuje na 4-nasobku meranej frekvencie.
Do merania som pridal jednosmerny offset v rade 10% full scale a sum v
rade jednotiek percent (aby to bolo na krivke vidiet).
Dynamicky rozsah merania sa da vyrazne rozsirit prepinanim serioveho
meracieho odporu prudu, pokial ma priblizne rovnaku hodnotu ako merana
impedancia vyuzije sa naplno dynamicky rozsah prevodnika.
Vysledky s par impedanciami vratane scriptu su tu
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/rlc_measurement/
b.